Petru Diaconu

VI. Talk

ARTIST STATEMENT

Part of The World's Arts and Creativity

New Art
PETRU DIACONU

Petru Diaconu s-a născut la 24 martie 1949,în Dobreni (Neamţ). Studii libere de pictură. A frecventat ocazional unele ateliere ieşene.

Începând din 1978, deschide expoziţii estivale în diferite locaţii din Mamaia. Lucrează în tehnici cu dominantă decorativă şi pictură murală.

În 1986, deschide la Iaşi o expoziţie cu caracter retrospectiv.

În anul 1989, se ocupă de Adversiting şi colaborează la revista “Flacăra” din Bucureşti.

Șase ani mai târziu, în 2005, deschide la Galeriile Top Art din Piatra Neamţ expoziţia Exerciţii de culoare I şi în anul 2005 Exerciţii de culoare II.

Organizează şi deschide expoziţii personale. Dintre cele multe, reținem acum doar expozițiile de la Beijing (2005), Galeria “Vert”, Piatra-Neamţ (2005), Galeria “Top Art”, Piatra-Neamţ (2006), Raiffeisen Bank, Piatra-Neamţ (2006), la Festivalul de Teatru Piatra-Neamţ (2007), Rotonda Bibliotecii “Kirileanu”, Piatra-Neamţ (2008), Galeria Lascăr Vorel împreună cu Gabriel Gheorghiu (2008), Expoziţie Aniversară, Galeria Lascăr Vorel, Piatra-Neamţ (2009).

“Decomplexat cu afişată superbie faţă de rigorile unei şcolarităţi artistice sistematice, Petru Diaconu a încercat de toate şi în multe dintre ele chiar a reuşit. Studiile libere, aleatorii de pictură, nu l-au împiedicat să desluşească tehnologiile digitalizate ale editării de cărţi, albume, materiale publicitare şi să zburde liber de complexe prin grădinile iluzorii ale gloriei locale. Are în mod evident un gust rafinat al decorativului şi atrage uneori atenţia mai mult decât unii clasici în viaţă.

Lucrările lui, nenumărate, risipite generos prin colecţii, arată un evident simţ cromatic şi arta creării unor contexte plastice, unde ornamentica poate juca un rol major. Ciclul Bufniţelor, de pildă, este eclatant fără ostentaţie şi, cine are răbdare, poate observa că autorul chiar vrea să ne comunice ceva în plan simbolic. Starea de veghe şi inteligenţa, înţelepciunea contrazic un folclor potrivnic şi, de aceea, imaginile consacrate acestor păsări de noapte devin inevitabil simpatice. Tot astfel, reacţionăm şi în faţa compoziţiilor cu subtext ecologic, unde imaginile au impact emoţional asupra celor care văd în natura terestră singurul rai posibil. Constelaţiile se rotesc, se nasc şi mor iar imaginea titrată „La steaua” este o încercare de filosofare riscantă pe cont propriu.” (Valentin Ciucă, „Un secol de arte frumoase în Moldova”, Editura ART XXI, Iaşi, 2009)

× Buna ziua, cu ce va putem ajuta?